SOMODI ÜGYVÉDI IRODA

HA FONTOS A MEGBÍZHATÓSÁG

 

Elektronikus iratok szerkesztése, elektronikus ügyintézés   

Hozzászoktunk már, hogy jogi környezetünk folyamatosan változik, azonban 2018. január 1-től a jogalkalmazók számára olyan alapvető változások történtek, amelyek nehezen megoldható feladatokat idéznek elő. Új polgári eljárási törvény, új általános közigatgatási eljárási törvény (rendtartás), közigazgatási perrrendtartás, új ügyvédi törvény, az év közepétől pedig új büntető eljárási törvény lép hatályba. Mindezek koronájaként pedig  az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános  szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény és a végrehajatási rendeletei ételmében 2018. január 1-től - a saját ügyükben eljáró természetes személyek kivételével - minden ügyfélnek kötelező az elekronikus ügyintézés. (Ez természetesen nem egyszerű e-mail küldést jelent, hanem minősített elektronikus irat továbbítását, mégpedig cégkapu igénybevételével. A fenti törvény 9. §. (1) bekezése sorolja fel, hogy mely ügyfeleknek kötelező az elekronikus ügyintézés. Első helyen a gazdálkodó szervezeteket említi. Itt meg kell állnunk, ugyanis tisztáznunk kell, hogy ebben a vonatkozásban mit jelent ez a fogalom: "gazdálkodó szervezet".

Kérdésünkre a fenti törvény 1. §. 23. pontja ad magyarázatot, de - hogy ne legyen egyszerű az életünk - visszautal a Polgári perrendtartásra.

Nos, nem kell sokat keresgélnünk, mert a Polgári perrendtartás értelmező rendelkezései között /7.§. (1) bek. 6. pont/ megtaláljuk a Gazdálkodó szervezetek felsorolását. Elolvasva ezt a pontot megállapítható, hogy gyakorlatilag valamennyi gazdasági- és civil szférában szereplő szervezet köteles elekronikus ügyintézésre. (Kivévételt képeznek a lakásszövetkezetek, valamint az adószám nélküli egyesületek és alapítványok. Ehelyütt azért megjegyezzük, hogy eddig csak olyan alapítványokat és egyesületeket láttunk, amelyeknek volt adószámuk.)

A leírtak tehát azt jelentik, hogy a vállalkozások, a civil szervezetek a Cégkapun keresztül lesznek online kapcsolatban a közigazgatási- államigazgatási szervekkel, a helyi önkormányzatokkal, köüzemi szolgáltatókkal, stb. Minden hivatalos iratukat egy helyről, biztonságosan érhetik majd el, és indíthatnak új ügyeket.

ez_nekem_nehez.jpg

Valószínűleg lesznek olyan vállalkozások, egyesületek, alapítványok, akik-amelyek nehezen vagy egyáltalán nem tudják kezelni a különböző elekronikus ügyintézési felületek meglehetősen szövevényes és bonyolult rendszerét. Nem boldgulnak az ÁNYK nyomtatványokkal, az iFrom típusú ürlappal vagy más webes űrlappal, ePapírral.

Ebben nyújtunk Önöknek segítséget!   

Beadványok, válaszlevelek, kérelmek szerkesztése, megírása, elektronikus irattá alakítása, majd benyújtása az érintett hatósághoz, természetesen a cég cagy a szervezet  cégkapuján keresztül. Igény esetén vagy ha az ügy jellege megkívánja annak sincs akadálya, hogy meghatalmazással a beadvány az irodánkon keresztül kerüljön benyújtásra.

Szolnok, 2018. február 15.

Címkék: cégkapu, ePapir, elektronikus ügyintézés

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 28
Tegnapi: 20
Heti: 28
Havi: 892
Össz.: 89 118
Oldal: Elektronikus iratok szerkesztése, elektronikus ügyintézés
SOMODI ÜGYVÉDI IRODA - © 2008 - 2018 - somodidr.hupont.hu